lørdag, mai 19, 2018

Israel-Palestina-konflikten

Jeg syns det er veldig vanskelig å vite hva man skal tenke i forhold til Israel-Palestina-konflikten. Det er vanskelig å skille mellom hva som er fakta og hva som er meninger. Mange har en tendens til å falle tilbake på det deres side i politikken mener. Det er forståelig, men er ikke spesiellt konstruktivt. Jeg befinner meg et sted på venstresiden og har derfor lest og hørt mye kritikk mot Israel. Og det føles lett for meg å være kritisk mot Israel. Konflikten har vært langvarig. Mange nasjoner har vært kritiske mot Israel, mange har vært positive. Det er ikke mangel på folk som tar side i konflikten. Hvis du tror dette innlegget skal avsluttes med en løsning på konflikten tar du desverre feil. Men jeg syns Norge burde prøve å både være en Israel- og Palestinavenn. Venner støtter venner, men sier også i fra når det er noe som er problemfylt.

Ingen kommentarer: